The Springer Group dismisses BILD director for inappropriate behavior

The Media Company Axel Springer has announced this Monday the dismissal with immediate effect by "Inappropriate Conduct" by Julian Reichelt, Director of the B

The Springer Group dismisses BILD director for inappropriate behavior

The Media Company Axel Springer has announced this Monday the dismissal with immediate effect by "Inappropriate Conduct" by Julian Reichelt, Director of the Bild newspaper, the best selling Germany.

Reichelt was already set aside for a few months of the address earlier this year after he admitted having had relations with women from the wording, but an internal investigation for abuse of power did not find that he was guilty of irregularities.

The company Editora Axel Springer now affirms that it has "new data" about the behavior of the former BILD director as a result of a recent press research. "The Board of Directors learned that Julian Reichelt had not clearly separated the private affairs of professionals even after he concluded research in spring." The company has said in a statement that he had not been sincere.

The executive director of Axel Springer, Mathias Doepfner, has praised the achievements of Reichelt in journalism, but he has assured that it was impossible to keep him in his position. The dismissed has not responded to the email in which the Reuters agency asked him for the version of him.

The dismissal occurs a day after The New York Times publishes a column that includes details about the behavior of Reichelt. A text that quotes that he ascended to a position of responsibility to a young journalist with whom he had an adventure and who he asked him to keep that agreement secret.

Another German editorial GPO, IPPEN, was also preparing a research report on alleged power abuses in Axel Springer, but withdrew before its publication. IPPEN has said that he had wanted to avoid the impression that he was trying to cause financial damage to one of his competitors.

In a letter to which Reuters has had, the IPPEN research team, who deepened the accusations of harassment to women in Axel Springer, especially by Reichelt, expressed his discomfort because his article, who was going to appear on Sunday , It was not published. According to the Charter of the Four Journalists of IPPEN addressed to the head of the publishing group and cited for the first time by the New York Times column, the representatives of Axel Springer had been in contact with their own company, although the company IPPEN has said that It had not been influenced by Axel Springer in his decision to eliminate the piece.

Julian Reichelt will be relieved by Johannes Boie, until now in front of the Sunday edition of "Die Welt", also the Springer Group.

Updated Date: 18 October 2021, 15:35

You need to login to comment.

Please register or login.

RELATED NEWS